Українська мова
4 години на тиждень
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
1
|
І семестр
Звуки і букви. Склад. Наголос ( 37 год)
Звуки мовлення, букви, якими вони позначаються. Відтворення ланцюжка звуків слова. Звуки і букви. Голосні і приголосні звуки. Тверді і м’які приголосні. Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків. С.4-5
|
|
2
|
Звуки і букви. Українська абетка(алфавіт). Алфавітні назви літер. Каліграфічне написання малих букв алфавіту. Вимова і написання слова вересень. С.6-7
|
02.09
|
3
|
Великі літери української абетки. Вимова і написання слів Київ, Україна. С. 7-9
|
|
4
|
Розташування слів за абеткою з орієнтацією на першу букву. Навчальний діалог. Вимова і написання слова червоний. С.9-10
|
|
5
|
Робота з алфавітом та орфографічним словником . с.11-12
|
|
6
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 1. У гостях у довідника – Орфографічного словника. Уміння користуватися абеткою в роботі з навчальним словником. Робота з деформованим текстом: перестановка окремих речень. С. 12-14
|
|
7
|
Склад. Вимовляння слів по складах. Перенос частин слів з рядка в рядок складами. Вимова і написання слова герой. С.
|
10.09
|
8
|
Правило переносу слів зі збігом приголосних звуків. Самостійна робота.
|
|
9
|
Правило переносу частин слів з буквами й та ь. Закріплення правил переносу частин слів з рядка в рядок. Вимова і написання слова жайворонок.
|
|
10
|
Голосні звуки і букви, що їх позначають. Спостереження за роботою мовних органів під час промовляння голосних звуків. Вимова і написання слова Батьківщина.
|
|
11
|
Позначення буквами я, ю, є, ї двох звуків. Перенос слів з буквосполученням йо. Вимова і написання слова медаль.
|
|
12
|
Перевірна робота. Списування.
|
|
13
|
Аналіз перевірної роботи. Наголос. Наголошені і ненаголошені склади і звуки.
|
|
14
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 2. У гостях у Наголосу. Вправляння у правильному вимовлянні слів, у яких допускаються помилки в наголосі. Доповнення речень, запис поновленого тексту.
|
|
15
|
Визначення наголошених складів, звуків. Робота зі словами, наголошування яких треба запам’ятати. Повний звуковий аналіз слів. Вимова і написання слів читання, завдання, дятел
|
|
16
|
Спостереження за роллю наголосу в словах. Визначення наголошених складів, звуків.
|
|
17
|
Ненаголошені голосні звуки [е], [и]. Спостереження за вимовою і написанням. Перевірка ненаголошеного голосного за допомогою наголосу.
|
|
18
|
Приголосні звуки, позначення їх буквами. Спостереження за роботою мовних органів під час промовляння приголосних звуків. Опис квітки за малюнком та запитаннями. Навчальний діалог.
|
|
19
|
Звук [ф],буква Ф,ф, звукосполучення [хв]. Відновлення деформованих речень.
|
|
20
|
Звуки [дж],[дз],[дз’] – вимова і позначення на письмі. Перенос слів з цими буквосполученнями. Орфоепічні вправляння.
|
|
21
|
Звук [ґ], буква ґ. Зіставлення вимовляння звуків[ґ] - [г]. Вимова і написання слова ґудзик.
|
|
22
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 3. У гостях у Казки. Читання і аналіз вчинків персонажів. Складання розповіді «Про двох цапків» за малюнками і запитаннями.
|
|
23
|
Буква щ, її звукове значення. Робота над правильним інтонуванням речень.
|
|
24
|
Уявлення про дзвінкі і глухі парні приголосні звуки.
|
|
25
|
Правило вимовляння дзвінких звуків перед глухими в українській мові. Практичні вправи у вимовлянні і написанні слів зі дзвінкими і глухими приголосними у кінці слова і складу. Вимова і написання слова ведмідь. Самостійна робота.
|
|
26
|
Тверді і м’які приголосні звуки. Розрізнення парних твердих і м’яких звуків. Позначення м’якості приголосних знаком м’якшення (ь).
|
|
27
|
Перевірка знань з мови № 1 ( «Звуки і букви. Склад. Наголос»)
|
|
28
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення і закріплення вивченого.
|
|
29
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 4. У гостях у Діалогу. Як творяться тканини? Відтворення і складання діалогів.
|
|
30
|
Позначення м’якості приголосних перед [о]. Перенос слів зі знаком м’якшення.
|
|
31
|
Тренувальні вправи у написанні, звуко-буквеному аналізі слів з м’якими приголосними. Вимова і написання слова килим. Навчальне аудіювання.
|
|
32
|
М’який приголосний звук [й]. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є.
|
|
33
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 5. У гостях у Ввічливих слів. Вивчення різних варіантів українських формул мовленнєвого етикету.
|
|
34
|
Тренувальні вправи у написанні, звуко-буквеному аналізі слів з м’якими приголосними. Вправляння у діалогічному мовленні
|
|
35
|
Подовженні м’які приголосні звуки, позначення їх на письмі. Звукові моделі слів.
|
|
36
|
Перенос слів із м’якими подовженими звуками. Звуковий аналіз слів.
|
|
37
|
Звуковий і звуко-буквений аналіз, вимова і написання слів з подовженими м’якими приголосними. Робота з народними прикметами. Вимова і написання слова ознака. Самостійна робота.
|
|
38
|
Вимова і написання слів, у яких ставиться апостроф. Підготовка до перевірної роботи.
|
|
39
|
Перевірка знань з мови № 2 ( «Звуки і букви. Склад. Наголос»)
|
|
40
|
Аналіз перевірної роботи. Записування слів з апострофом під диктування та правильне їх читання. Правило переносу слів з апострофом. Вимова і написання слова комп’ютер.
|
|
41
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 6. У гостях у Тексту. Складання опису улюбленої тварини.
|
|
42
|
Мова і мовлення (4 год і протягом року)
Уявлення про мову. Українська мова – державна мова. Українська мова і споріднені мови. Спостереження над звучанням, написанням і значенням слів у споріднених мовах.
|
|
43
|
Усне і письмове мовлення (говоріння і письмо). Культура мовлення і культура спілкування. Перевірна робота. Діалог
|
|
44
|
Спостереження над силою голосу і темпом мовлення за текстами різних типів. Практичне ознайомлення зі словами-звертаннями. Перевірна робота. Діалог.
|
|
45
|
Слова ввічливості. Ситуативні діалогічні вправи для засвоєння етикетних форм спілкування. Перевірна робота. Діалог.
|
|
46
|
Текст (5 год і протягом року)
Поняття про текст. Розрізнення окремих речень і тексту. Заголовок.
|
|
47
|
. Добір до тексту заголовка. Спостереження за вживанням слів для зв’язку речень у тексті. Навчальний диктант
|
|
48
|
Будова тексту. Зачин, основна частина, кінцівка. Спостереження за роллю абзаців в тексті. Самостійна робота.
|
|
49
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 7. У гостях у Однокласників. Спостереження за побудовою тексту. Повні відповіді на запитання.
|
|
50
|
Усний переказ тексту за запитаннями. Складання тексту на основі початку тексту і ілюстрації. Вимова і написання слова вулиця.
|
|
51
|
Уявлення про типи текстів – розповідь, опис, міркування. Вимова і написання слова заєць. Перевірна робота. Автоматизовані навички.
|
|
52
|
Речення (12 год і протягом року)
Аналіз перевірної роботи. Поняття про речення. Вимова і написання слів учитель, учителька. Самостійна робота.
|
|
53
|
Спостереження за основними ознаками речення. Зв’язок слів у реченні.
|
|
54
|
Диктант
|
|
55
|
Аналіз перевірної роботи. Розповідні речення. Інтонація розповідних речень, розділові знаки. Вимова і написання слова іній.
|
|
56
|
Питальні речення. Засвоєння питальних слів. Інтонація питальних речень, розділові знаки. Перевірна робота. Аудіювання.
|
|
57
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 8. У гостях у Іменинниці. Усна розповідь за малюнками і запитаннями. Добір до тексту заголовка. Удосконалення тексту із часто повторюваними словами.
|
|
58
|
Логічний наголос у питальних реченнях. Вправи на інтонаційне виділення слів, важливих для вираження думки.
|
|
59
|
Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень
|
|
60
|
Узагальнення знань про розповідні, питальні і спонукальні речення. Знак оклику в кінці речень, що вимовляються з сильним почуттям. Складання розповіді на малюнком і запитаннями.
|
|
61
|
Повторення і закріплення вивченого.
|
|
62
|
Підсумковий урок за семестр.
|
|
Слова, значення, вимову і написання яких учні повинні засвоїти:
алфавіт і алфавіт, Батьківщина, ведмідь, вересень, вулиця, герой, диктант, диван,духмяний, дятел, заєць, завдання, жайворонок, календар, килим, медаль,метро,неділя, ознака, помилка, помилка, понеділок,предмет, ранець, середа, театр, учитель, учителька, червоний, читання,черговий,четвер,черевики.
Літературне читання
(І семестр - 3 години на тиждень, ІІ семестр - 4 години на тиждень)
№
урока
|
Тема урока
|
Дата
|
1
|
І семестр
З народного джерела.
Народні дитячі пісні та малі жанри (14 год)
Знайомство з підручником. Народні дитячі пісні та малі жанри.
|
|
2
|
До джерел народної мудрості. Скринька пісень-небилиць. «Два півники». Ознайомлення із поняттям персонаж твору.
|
02.09
|
3
|
Ознайомлення із скринькою пісень-забавлянок. «Зайчику, зайчику». Робота із скринькою пісень-закличок. «Іди, іди, дощику».
|
|
4
|
Скринька пісень-закличок. «Не йди, не йди, дощику». «Глухий дощик». (за вибором напам’ять)
|
|
5
|
Скринька пісень-ігор. Народна гра «Подоляночка». Скринька пісень-ігор. Інсценізація пісні «Ходить гарбуз по городу». Розігрування пісні. Урок позакласного читання № 1. Стежками народної мудрості. Ознайомлення зі зразками дитячої фольклорної поезії. Укр.нар.казка «Чарівне горнятко»
|
|
6
|
Скринька пісень-ігор. Народна гра «Подоляночка». Скринька пісень-ігор. Інсценізація пісні «Ходить гарбуз по городу». Розігрування пісні.
|
|
7
|
Скринька загадок. Загадки про городні рослини. Образність у зображенні предмета загадок. І.Сенченко «За лісом, за пралісом золота діжа сходить».
|
|
8
|
Скринька прислів’ї і приказок. А.Григорук «Влітку день годує рік». Літературна пропедевтика.
|
|
9
|
Скринька скоромовок. Розвиток творчої діяльності. Добір ланцюжків римованих слів.
|
|
10
|
Скринька лічилок. Лічилки. Розвиток творчої діяльності. Складання лічилок за поданим початком. Підсумок за темою.
|
|
11
|
Урок позакласного читання № 2. Бібліотечний урок №1. Бібліотека – затишний дім для зустрічі читача з книгою. Практичне ознайомлення учнів з поняттям «абонемент», роботою бібліотекаря, розстановкою книжок у відкритому книжковому фонді.
|
|
12
|
Авторські вірші та малі жанри для дітей ( 12 год )
Сторінки авторської скриньки. Авторські вірші та малі жанри для дітей.
|
|
13
|
Ознайомлення з життям і творчістю Марійки Підгірянки. Вірші М.Підгірянки «Ліс», «Прийшла осінь». Ілюстрування твору.
|
|
14
|
Ознайомлення з життям і творчістю Наталі Забіли. Забавлянки «Ладки, ладоньки, ладусі…», «Ой чук-чуки…». (за вибором напам’ять)
|
|
15
|
Ознайомлення із поняттям «Настрій твору». Формування умінь визначати загальний емоційний настрій твору. Н.Забіла «Дощ іде».
|
|
16
|
Ознайомлення з життям і творчістю Леоніда Глібова. Л.Глібов «Загадка». Авторське ставлення до героїв.
|
|
17
|
Урок позакласного читання № 3. Осінь щедра, осінь золотава. М Слабошпицький «Журавликова пісня». Прислів’я, приказки, прикмети. Поезії.
|
|
18
|
Ознайомлення з життям і творчістю Степана Жупанина. Твір «Наталчина пригода».
|
|
19
|
С.Жупанин «Загадка». А.Волкова «Весна зелені».
|
|
20
|
Ознайомлення з життям і творчістю Олени Пчілки. Вірш «Вже ж у любому куточку …»
|
|
21
|
Ознайомлення з життям і творчістю Грицька Бойка. Скоромовки «Лелі», «Подзьобав і пострибав». Підсумковий урок за темою. Літературний твір.
|
|
22
|
Урок позакласного читання № 4. Цікавий світ навколо тебе. Робота з виставкою книг. Формування умінь орієнтуватися у групі книжок. Казка «Хлопчик і Дзвіночки конвалії»
|
|
23
|
Народні казки (10 год)
У світі української народної казки.
|
|
24
|
Скринька українських народних казок. «Колобок» (уривки). Герої казки. Головний герой. Розігрування казки.
|
|
25
|
Казка «Горобець та билина» (уривки). Розвиток подій.
|
|
26
|
Казка «Лисичка-сестричка» (уривки). Вчинок героя казки. Що таке повтор у казці? Переказ казки.
|
|
27
|
Продовження роботи над казкою «Лисичка-сестричка».
|
|
28
|
Урок позакласного читання № 5. У світі казки чарівної. Народні казки. Казка «Ведмідь і павучок»
|
|
29
|
Скринька казок народів світу. Російська казка «Міньба» (уривки).Формування початкових умінь складати план
|
|
30
|
Угорська казка «Як дівчина короля перехитрила». Орієнтування у логічній структурі тексту. Зачин. Основна частина. Кінцівка.
|
|
31
|
Сербська казка «Жбан меду» (уривки). Однакові герої в різних казках. Читання в особах. Підсумковий урок за темою.
|
|
32
|
З літературної скарбниці Поетична майстерня ( 7 год)
Поняття «Рима». А.Костецький «Дивна звичка» (скорочено).
|
|
33
|
Стежинкою віршів. В.Скомаровський «Іграшки». В.Терен «Осінь». І.Січовик «Неслухняний язичок».Доповнення пропущених рим у віршах.
|
|
34
|
Урок позакласного читання № 6. Казки країн світу. Ш.Перро «Кіт у чоботях», «Попелюшка» .
|
|
35
|
Художній прийом «Звукопис». М.Вінграновський «Теплий дощик-срібнопад». Т.Коломієць «Бусел».
|
|
36
|
П.Воронько «Чапля зшила черевички». О.Сенатович «Веселий сміх».
|
|
37
|
Завдання зі скриньки поезії. Складання віршованих рядків за поданими римами. Підсумковий урок за темою.
|
|
38
|
Контроль навчальних досягнень учнів. Читання вголос. В.Сухомлинський «Покинуте кошеня»
|
|
39
|
Поетична збірка 1 ( 5 год)
Пейзаж у художньому творі. Ознайомлення з життям і творчістю Тараса Шевченка.
|
|
40
|
Урок позакласного читання № 7. Зустріч з дитячими журналами. Практичне ознайомлення учнів з поняттям «Рубрика». Розвиток умінь самостійно працювати з дитячими журналами.
|
|
41
|
Ознайомлення з віршами Т. Шевченка «Зоре моя вечірняя …», «Сонце заходить, гори чорніють». Порівняння віршів
|
|
42
|
Т.Шевченко «Тече вода з-під явора …», «Тихесенько вітер віє …», «Он гай зелений похиливсь». (за вибором напам’ять)
|
|
43
|
Калина і верба в поезії Т. Г. Шевченка. Узагальнення знань учнів про творчість Т. Г. Шевенка
|
|
44
|
Л.Українка «З гір на долину…», «Барвіночку мій хрещатий…» Складання усного малюнка.
|
|
45
|
Урок позакласного читання № 8. Поетичні збірки славетних поетів: Т.Шевченка, Л.Українки, І.Франко, Н.Забіли . Формування умінь добирати книжки на певну тему.
|
|
46
|
Підсумковий урок за семестр.
|
|
|